Lesaanbod vanaf 1 september 2020

Op maandagavond van 19:30-20:45 uur Yin Yang Yoga

Op dinsdagavond (oneven weken) van 19:30-20:45 uur Lu Jong Yoga (Tibetaanse yoga)

Op woensdagavond van 19:30-20:45 uur Yin Yoga

Op donderdagavond van 19:00-20:00 uur Power Flow

Op donderdagavond van 20:30-21:30 uur Pilates (vanaf 15 oktober 2020)

Op vrijdagochtend van 09:00-10:15 uur uur Yin Yoga

 

 

Privéles op aanvraag (06-11 907 901)

Yin Yang Yoga

Een Yin Yang les richt zich op het versoepelen en versterken van bindweefsel en gewrichten. In deze les word je fysiek uitgedaagd en kom je ook geheel tot rust

Bij het yanggedeelte van deze les gaat het om het actief aanspannen van de spieren in combinatie met bewegen en ademhaling.

Bij het yin gedeelte worden de houdingen langer vastgehouden ong. 3-5 minuten. In dit gedeelte vinden de houdingen voornamelijk zittend en liggend plaats. De spieren zijn hier ontspannen in tegenstelling tot het yanggedeelte De ademhaling en de zwaartekracht in combinatie met langere tijd in de houding verblijven maar dat dit je ruimte bied om te ontspannen en je grenzen te ontdekken.

Yin Yoga

Bij Yin Yoga hoef je niet iets actiefs te doen om in de houding te komen. Juist Je spieren zijn ontspannen en juist door niets te doen, gebeurt er van alles in je lichaam en mind. Je geeft je helemaal over aan de houding en de zwaartekracht . Zo kun je voelen dat er ruimte ontstaat in je lichaam en in je hoofd

Door het volgen van Yin Yogalessen creëer je ruimte in je bindweefsel en je gewrichten. Door een houding lang aan te houden3 tot 5 min,(dus zo min mogelijk bewegen) ga je het stugge bindweefsel stimuleren.

Ons bindweefsel zorgt ervoor dat we rechtop kunnen lopen, kunnen zitten, buigen, liggen enz. Het houdt ons lichaam stevig én soepel. En als je lekker in je vel zit voel je je ook goed.

Yoga Nidra

Yoga Nidra betekent letterlijk ‘yogaslaap’. Maar het heeft niets met slapen te maken. Tijdens Yoga Nidra is je bewustzijn tussen waken en slapen, een staat die je normaal gesproken alleen bereikt in je diepe slaap. En wist je dat 1 sessie staat gelijk aan vier uur slaap! Daarom voel je je na Yoga Nidra verfrist en uitgerust.

Zie yoga nidra niet als vervanging van je reguliere yoga of sport zien maar als een mooie aanvulling/cadeau voor jou

Hoe gaat dit dan?
Door middel van een geleide meditatie word je met een stem naar diverse fases van de sessie geleid.

Behalve diepe ontspanning, heeft Yoga Nidra ook tot doel om je onderbewustzijn op te schonen. Behalve het opruimen van eventuele blokkades, gaat het lichaam zich ook herstellen. De lichaamseigen stofjes zoals dopamine, serotonine en GABA(je lichaamseigen valium) komen vrij tijdens de sessie.

Je kunt merken nadat de nidra sessie hebt gedaan, je misschien beter en dieper slaapt. Je merkt dat je je wellicht beter kunt focussen, meer rust maar ook energie en creativiteit hebt. Kom het ervaren! 😊

Power Flow

Powerflow is een dynamische, intensieve les waarbij verschillende yoga houdingen direct na elkaar worden uitgevoerd, aangevuld met elementen uit Tai Chi en Pilates.

Door deze variatie nemen kracht, conditie, flexibiliteit en ook concentratie en balans enorm toe.
De les heeft een vaste opbouw en dezelfde serie wordt een aantal lessen herhaald. Zo kun je je met behulp van de adem volledig richten op de beweging en in “Flow” komen.

We eindigen altijd met een uitgebreide ontspanning.

Lu Jong Yoga

Lu Jong Tibetaanse Healing Yoga is geworteld in het Tibetaanse Boeddhisme en de Tibetaanse geneeskunde. Tijdens deze les focussen we op het creëren van een evenwicht tussen lichaam, adem en geest. Door simpele en vloeiende bewegingen masseren we de ruggengraat zodat de vitale adem (lung of qi) beter gaat stromen en grove en subtiele blokkades oplossen. Dit helpt ons in het hier en nu te komen en negatieve emoties te transformeren.

Pilates

Wat is Pilates. Het voornaamste doel bij Pilates is om een sterk en stabiel lichaamscentrum (core/kern) op te bouwen. Dit geeft je met elke activiteit meer kracht en balans en vermindert het risico op blessures. Het is juist daarom zo goed om deze stabiliteit van je kern te trainen: het korset van spieren rondom je rug, buik en heup/bekken. Deze spieren gebruik je dagelijks bij vrijwel alles wat je doet

Workshops en Specials

 27 november 2020 Special: Yin Yoga Nidra op vrijdagavond start van je weekend: start: 19:30 uur

13 december 2020 Special XL Yin Yoga thema “verbinding” start 15:30 uur (heerlijk voor de feestdagen, tijd voor jezelf)