Timelezz - Lesaanbod

Bekijk hier de verschillende lessen en boek direct jouw moment

Lesaanbod

Timelezz biedt verschillende soorten lessen. Op deze pagina vind je een overzicht van de lessen en onderaan het lesrooster voor de komende weken. Het is ook mogelijk om je lessen vooruit te plannen. Zo ben jij altijd verzekerd van een plekje van jouw favoriete yogales(sen). Ben je verhinderd? Vergeet niet om jezelf uit te schrijven. 

Lesaanbod

Yin en Yang Yoga

De juiste balans vinden in het leven is een kunst en blijft steeds een beetje bijsturen. De ene keer heb je meer behoefte aan yang energie (kracht) en het andere  moment is de yin energie erg wenselijke (rust).

Bij deze lesbeleving ervaar je beide kwaliteiten. Je ervaar een mooie blend van Yang en Yin energie. Krachtig vanuit yang en zachtheid vanuit de yin.

Bij de yang richten we ons meer op de spierspanning en kracht. Bij de yin wordt de focus gebracht op het ontspannen in een houding waar je wat langer in verblijft zodat de diepere lagen in het lichaam ook worden meegenomen denk aan bindweefsel wat zich bevind in ons lijf rondom de botten, organen en ligamenten.

Yin Yoga

Tijdens de Yin yoga  belevingsles verblijf je in een yin houding, ongeveer 3 tot 5 minuten. Doordat je de houdingen langer aanhoudt wordt het bindweefsel (fascia) gestimuleerd. Bindweefsel bevindt zicht rondom de botten en de organen. De yin houdingen maken je soepel en het bindweefsel sterker en elastischer. 

Ook voor onze emoties kan de yin belevingsles ondersteunend zijn. Door tijdens de houdingen de gevoelens en gedachtes die opkomen waar te nemen en te laten zijn. Mooie voordelen van het volgen van deze belevingslessen zijn  dat je je bewust wordt van de spanning die je ongemerkt meeneemt in je lijf en je jezelf leert ontspannen.

Het helpt je om meer naar binnen te keren en verstillen en te zijn met dat wat zich aandient en werkt stress verlagend.

Hatha Flow

Hatha flow is een zachte vorm van yoga. 
In deze les beweeg je op een rustig tempo met aandacht voor de ademhaling en is er meer tijd voor ontspanning en meditatie. We bewegen op een rustig tempo, met zachtheid van de ene pose naar de ander om harmonie te creëren tussen lichaam en geest.

Deze vorm van yoga is prima te volgen door beginners, maar ook door ervaren yogi’s.

Je wordt op een zachte en soms energieke manier uitgedaagd met respect voor je grenzen.

Yindra

Yindra is een belevingsles waarbij Yin Yoga en Nidra samenkomen.  De houdingen houd je  ca. 3-5 min aan. Doordat je de houdingen langer aanhoudt wordt het bindweefsel (fascia) gestimuleerd. Bindweefsel bevindt zicht rondom de botten en de organen. De yin houdingen maken je soepel en het bindweefsel sterker en elastischer. Ook voor onze emoties kan de yin les ondersteunend zijn. Door tijdens de houdingen de gevoelens en gedachtes die opkomen waar te nemen.

Je bent hierdoor al in rustige vibe en dan het laatste half uur / 20 minuten word je getrakteerd op een Nidra. Het mooi van de Nidra is ontspannen je laten meenemen in je bewustzijn door een reis door je lichaam en misschien verder. Yoga Nidra zorgt voor een zeer diepe ontspanning en herstel van lichaam en geest. Je wordt begeleidt door een stem, deze leid je door de nidrasessie heen.

Nidra is heeft een positief effectief op een kleine greep uit onderstaande voordelen.

  • Het beter willen concentreren
  • meer rust in het hoofd willen ervaren
  • een betere nachtrust
  • een lager stresslevel
  • een sterker immuunsysteem

Yin Flow

Yin flow yoga is een zachte vorm van yoga.
In deze les beweeg je op een rustig tempo met aandacht voor de ademhaling en is er meer tijd voor ontspanning en meditatie. We bewegen op een rustig tempo, met zachtheid, van de ene pose naar de ander om harmonie te creëren tussen lichaam en geest vaak laag bij de grond

Deze vorm van yoga is prima te volgen door beginners, maar ook door ervaren yogi’s. Wanneer je herstellende bent van een blessure of ziekte of als je het gewoon lekker rustig aan wil doen is deze les om fijn om te volgen.

Je wordt op een zachte wijze meegenomen in de flow met respect voor je grenzen.

Timelezz Yoga

Pilates

Pilates helpt jou om een sterk en stabiel lichaamscentrum (core/kern) op te bouwen. Dit geeft je met elke activiteit meer kracht en balans en vermindert het risico op blessures. Het is juist daarom zo goed om deze stabiliteit van je kern te trainen: “het korset van spieren rondom je rug, buik en heup/bekken”. Deze spieren gebruik je dagelijks bij vrijwel alles wat je doet.

Welke voordelen heeft pilates?

  • versterking van de core/buikspieren
  • stabilisatie van de wervelkolom
  • verbeterde houding
  • verbeterde lenigheid
  • betere coördinatie

Pilates kan iedereen beoefenen op zijn/haar eigen niveau met zijn of haar eigen doelstelling.

Workshops/Specials

Timelezz organiseert regelmatig inspirerende workshops en specials. Bij ons in de studio en andere inspirerende locaties. Wil je op de hoogte blijven? Meld je dan aan voor onze nieuwsbrief. 

Lesaanbod

  • Maandag 18:45-19:45 uur Yin Yang Yoga
  • Maandag 20:00-21:00 uur Yin Yang Yoga
  • Dinsdag 19:30-20:30 uur Variabel (zie lesrooster) 
  • Woensdag 18:45 -19:45 uur Yin Yoga
  • Woensdag 20:00-21:00 uur Yindra Yoga
  • Donderdag 19:30-20:30 uur Pilates
  • Vrijdag 09:30-10:30 uur Hatha Flow Yoga
  • Zaterdag 10:00-11:00 uur Yin Yoga

Wijzigingen voorbehouden – Check altijd het Momoyoga lesrooster van Timelezz voor de actuele lestijden. 

Lees verder - Tarieven

Scroll naar boven