Lesaanbod (afwijkend in zomerperiode)

Op maandagavond van 18:45-19:45 uur Yin Yang Yoga

Op maandagavond van 20:00-21:00 uur Yin Yang Yoga

Om de week op dinsdagavond op de even weken tot en mei 2022 Vinyasa flow van 20:00-21:00 uur

Op woensdagavond van 18:45-19:45 uur Yin Yoga

Op woensdagavond van 20:00-21:00 uur Yindra

Op donderdagavond van 19:30-20:30 uur Pilates

Op zaterdagochtend van 10:00-11:0 uur Yin Yoga

Volg het actuele Timelezz lesrooster om momoyoga

                      

Privéles op aanvraag, we plannen een afspraak en maken een mooie les voor jou op maat(06-11 907 901)

Reiki behandeling op aanvraag.

Yin Yang Yoga

Een Yin Yang les richt zich op het versoepelen en versterken van bindweefsel en gewrichten. In deze les word je fysiek uitgedaagd en kom je ook geheel tot rust

Bij het yanggedeelte van deze les gaat het om het actief aanspannen van de spieren in combinatie met bewegen en ademhaling.

Bij het yin gedeelte worden de houdingen langer vastgehouden ong. 3-5 minuten. In dit gedeelte vinden de houdingen voornamelijk zittend en liggend plaats. De spieren zijn hier ontspannen in tegenstelling tot het yanggedeelte De ademhaling en de zwaartekracht in combinatie met langere tijd in de houding verblijven maar dat dit je ruimte bied om te ontspannen en je grenzen te ontdekken.

Yin Yoga

Bij Yin Yoga hoef je niet iets actiefs te doen om in de houding te komen. Juist Je spieren zijn ontspannen en juist door niets te doen, gebeurt er van alles in je lichaam en mind. Je geeft je helemaal over aan de houding en de zwaartekracht . Zo kun je voelen dat er ruimte ontstaat in je lichaam en in je hoofd

Door het volgen van Yin Yogalessen creëer je ruimte in je bindweefsel en je gewrichten. Door een houding lang aan te houden3 tot 5 min,(dus zo min mogelijk bewegen) ga je het stugge bindweefsel stimuleren.

Ons bindweefsel zorgt ervoor dat we rechtop kunnen lopen, kunnen zitten, buigen, liggen enz. Het houdt ons lichaam stevig én soepel. En als je lekker in je vel zit voel je je ook goed.

Pilates

Pilates geeft je fysieke-, en mentale kracht en het geeft ook flexibiliteit, evenwicht en coördinatie. Het reduceert  stress en je  concentratie verbetert.

Mede door Pilates word je fysiek sterker, stabieler en leniger. Je houding verbetert, mede door het schenken van aandacht aan rug-, schouder-, en nekklachten. Zowel Yoga als Pilates hebben een positief effect voor je in het dagelijkse leven.

Vinyasa Flow

Bij een Vinyasa flow doe je achter elkaar ‘een flow’ aan yogahoudingen op de beweging van je ademhaling. De houdingen vloeien als het ware in elkaar over. “Vinyasa” betekent dan ook letterlijk ‘dingen in de juiste volgorde zetten’ en ‘verbinding van beweging en ademhaling’. Vinyasa yoga is een actieve vorm van yoga en valt daarom onder yang yoga.

We eindigen altijd met een uitgebreide ontspanning.

Workshops en Specials